زندگی آنچنان هست که زندگانی باید کرد

زندگی پاورقیست ، جستجو بایدکرد

زندگی آنچنان هست که زندگانی باید کرد

زندگی پاورقیست ، جستجو بایدکرد

علی دایی: به همان چیزی که می‌خواستیم رسیدیم

علی دایی سر مربی تیم ملی ایران بعد از پیروزی 2-0 در سوریه و صعود به مرحله بعد رضایت خود را از وضعیت به دست آمده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایران در پنجمین گام به دومین پیروزی رسید و با شکست سوریه به مرحله نهایی بازیهای انتخابی جام جهانی صعود کرد.

غلامرضا رضایی در دقیقه 65 اولین گل ایران را به ثمر رساند و محسن خلیلی در دقیقه پنجم وقت اضافی پیش از اینکه بازی به پایان برسد نتیجه را 2-0 کرد تا ایران با 9 امتیاز صعود خود را از گروه پنجم قطعی کند.

دایی در این باره گفت: "ما اینجا همان چیزی را به دست آوردیم که دنبالش بودیم و حالا سه امتیاز گرفته ایم و به مرحله بعد صعود کرده‌ایم".

وی افزود: " سوریه در نیمه اول بهتر از ما بود و چند شانس داشت اما در نیمه دوم ما تیم برتر شدیم. بعد از برد دیشب ما برای بازی بعدی هیچ فشاری رویمان نخواهد بود و باید سعی کنیم که در بازی آخر در خانه برنده باشیم. به خصوص اینکه تا به حال در برابر سوریه و کویت در تهران برنده نشده ایم. به نظرم سوریه در این بازی قدرتمند نشان داد و می تواند برابر امارات برنده باشد و صعود کند".

با پیروزی امارات برابر کویت امارات 8 امتیاز شد و در جای دوم قرار گرفت و سوریه با همان 5 امتیاز تیم سوم شد. بنابراین بازی امارات و سوریه در یکشنبه شب آینده چهره تیم دوم این گروه را برای صعود به مرحله بعد مشخص خواهد کرد.

باش با او یاد تو ما را بس است

نیمه شب آواره و بی حس و حال
در سرم سودای جامی بی ذوال

پرسه ای آغاز کردیم در خیال
دل به یاد آورد ایام وصال

از جدایی یک دو سالی میگذشت
یک دو سال از عمر رفت و بر نگشت

دل به یاد آورد اول بار را
خاطرات اولین دیدار را

آن نظر بازی ، آن اسرار را
آن دو چشم مست آهو وار را

همچو رازی مبهم و سر بسته بود
چون من از تکرار او هم خسته بود

آمدو هم آشیان شد با من او
همنشین و همزبان شد با من او

خسته جان بودم که جان شد با من او
ناتوان بود و توان شد با من او

دامنش شد خوابگاه خستگی
این چنین آغاز شد ، دلبستگی

وای از آن شب زنده داری تا سحر
وای از آن عمری که با او شد به سر

مست او بودم ز دنیا بی خبر
دم به دم این عشق میشد بیشتر

آمدو در خلوتم دمساز شد
گفتگوها بین ما آغاز شد

گفتمش ، گفتمش در عشق پا بر جاست دل
گر گشایی چشم دل زیباست دل

گر تو زاو رحمان شوی دریاست دل
بی تو شام بی فرداست دل

دل ز عشق روی تو حیران شده
در پی عشق تو سرگردان شده

گفت ، گفت در عشقت وفادارم بدار
من تو را بس دوست میدارم ، بدار

شوق وصلت را به سر دارم ، بدار
چون تویی مخمور ، خمارم بدار

با تو شادی میشود غمهای من
با تو زیبا میشود فردای من

گفتمش عشقت به دل افزون شده
دل زجادوی رخت افزون شده

جز تو هر یادی به دل مدفون شده
عالم از زیباییت مجنون شده

در سرم جز عشق او سودا نبود
بهر کس جز او در این دل جا نبود
 
دیده جز بر روی او ، بینا نبود
همچو عشق من هیچ گل ، زیبا نبود

روزگار ، روزگار اما وفا با ما نداشت
طاقت خوشبختیه ما را نداشت

پیشه پای عشق ما سنگی گذاشت
بی گمان از مرگ ما ، پروا نداشت

آخر این قصه هجران بود و بس
حسرت و رنج فراوان بود و بس

یار ما را از جدایی غم نبود
در غمش مجنون عاشق کم نبود

بر سر پیمان خود محکم نبود
سهم من از عشق جز ماتم نبود

با من دیوانه پیمان ساده بست
ساده هم آن عهد و پیمان را شکست

بی خبر پیمان یاری را گسست
این خبر ناگاه پشتم را شکست

آن کبوتر عاقبت از بند رست
رفت و با دلداره دیگر عهد بست

با که گویم او که همخون من است؟
خصم جان و تشنه خون من است؟

عاشقان را خوش دلی تقدیر نیست
با چنین تقدیر بد تدبیر نیست

از غمش با دود و دم همدم شدم
باده نوشه غصه او من شدم

مست و مخمور و خراب از غم شدم
ذره ذره آب گشتم ، کم شدم

آخر آتش زد دل دیوانه را
سوخت بی پروا پر پروانه را

عشق من ، عشق من از من گذشتی خوش گذر
بعد از این حتی تو اسمم را نبر

خاطراتم را تو بیرون کن ز سر
دیشب از کف رفت ، فردا را نگر

آخرین یکبار از من بشنو پند
بر من و بر روزگارم دل مبند

عاشقی را دیر فهمیدی چه زود
عشق دیرین گسسته تار و پود

گر چه آب رفته باز آید به رود
ماهیه بیچاره اما مرده بود

بعد از این هم آشیانت هر کس است
باش با او یاد تو ما را بس است

علی دایی: این پیروزی را به مردم ایران تبریک می‌گویم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی برابر امارات گفت: این پیروزی را به ملت ایران تبریک می‌گویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی دایی در نشست خبری پس از بازی گفت: بازی بسیار سختی بود. هر دو تیم بازی خیلی خوبی را ارایه دادند و موقعیت‌های مناسبی برای گلزنی داشتند. اما در این بین موقعیت‌های ما بیشتر از حریف بود و این پیروزی را به همه‌ی ایرانی‌ها تبریک می‌گویم.

وی درباره‌ی غیبت بازیکنان باتجربه گفت: شما این حق را به من بدهید تا در دیداری به این حساسی بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کنم و این حق طبیعی یک مربی است. شرایط بازیکنان تیمم را کاملا می‌دانستم و از بازیکنانم به نحو احسن در این راه استفاده کردم.

دایی درباره‌ی جوانگرایی در تیم ملی گفت: چند بازیکن باتجربه‌ی ما نظیر علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا به دلیل مصدومیت غایب بودند و بی‌شک استفاده از بازیکنان جوان و شایسته‌ی فوتبال ایران هیچ‌وقت به فوتبال ما ضربه نخواهد زد. بسیار خوشحالم که با میدان دادن به بازیکنان جوان توانستیم در این بازی حساس به پیروزی برسیم و یک گام دیگر به صعود نزدیک شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی برابر امارات در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی دبی اسپورت و ابوظبی اسپورت در پاسخ به سوال خبرنگاری که به زبان عربی او را مربی مغروری خواند، گفت: من هیچ وقت مربی مغروری نبوده‌ام و همیشه منطق در کارهایم حاکم بوده است. من زبان عربی را به خوبی می‌دانم و نیازی نیست که شما با این لحن با من صحبت کنید.

وی درباره‌ی این بازی گفت: بسیار خوشحالم که در این شرایط بسیار سخت توانستیم به یک پیروزی با ارزش و حیاتی دست یابیم. من این پیروزی را مدیون تک تک بازیکنان هستم و در این بین کمترین نقش را داشتم، چرا که بازیکنان با شهامت و یکدلی و ارایه یک بازی بسیار خوب و در حالی که موقعیت‌های بسیار خوبی برای گلزنی داشتیم، توانستند این پیروزی با ارزش را به دست آورند.


متسو: با اتفاقات فوتبالی به ایران باختیم

سرمربی تیم ملی فوتبال امارات گفت: با اتفاقات فوتبالی از ایران شکست خوردیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "برونو متسو" در جمع خبرنگاران گفت: در دو بازی که در تهران و العین با تیم ایران داشتیم بازی پایاپایی را انجام دادیم و در بعضی مواقع بازی به نسبت بهتری را در مقایسه با ایران ارایه کردیم. اما در دیدار رفت یک پنالتی ما توسط داور گرفته نشد و گلی که نیز به ثمر رسید به نظرم پنالتی بود و ما با اتفاقات فوتبالی باختیم.

وی افزود: بازی هر دو تیم به هم نزدیک بود و من با وجود این‌که نتیجه به نفع ما تمام نشد، از شرایط تیمم راضی هستم و فوتبال خوبی را از دو تیم شاهد بودیم.

متسو درباره‌ی اظهارنظرش درباره‌ی کادر فنی تیم ملی ایران پس از بازی رفت گفت: من خودم هم در این مورد شگفت‌زده شدم که چرا رسانه‌ها به این موضوع پرداخته‌اند. در صورتی که من همواره برای تمام حریفان و مربیان آنها احترام و ارزش قایل بودم.

وی درباره‌ی سطح فوتبال امارات گفت: در امارات مشکل حرفه‌ای بودن نیست. در حال حاضر فوتبال امارات در سطح بالاتری نسبت به گذشته قرار دارد و ما شاهد پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال این کشور بوده‌ایم. یکی از دلایل من در این مورد نتایج خوب این تیم در بیرون از خانه است و این‌که فدراسیون فوتبال امارات درخواست فوتبال حرفه‌ای را ارایه کرده است. این یک کار بسیار خوبی است که در آینده شاهد پیشرفت‌های امارات در زمینه‌ی فوتبال خواهیم بود.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی علی دایی و برونو متسو با اشتیاق فراوان همدیگر را بغل گرفتند و با هم چند دقیقه‌ای خوش و بش کردند.